20 Mart 2020 Cuma

Volkswagen ID 4 GTX EV'ye dört tekerlekten çekişli

Volkswagen teknoloji şefi Matthias Rabe, şirketin ilk elektrik performans modelini 4.6m uzunluğunda bir SUV olan ID 4'e dayandırmayı seçtiğini, böylece dört tekerlekten çekişten yararlanabileceğini söyledi. Autocar tarafından ilk kez ortaya konduğu gibi, Volkswagen bir dizi hot ID modeli için GTX rozetini tanıtmaya hazırlanıyor.

Ancak Golf boyutu ID 3, bir spor modeli için doğal bir seçim gibi görünse de, Rabe, Volkswagen’in ilk sıcak EV'sinin ID Crozz konseptinden çıkacak iki SUV'dan birinin bir versiyonu olacağını bildirdi. Benzin, dizel ve plug-in hibrid makineler için mevcut GTI, GTD ve GTE markalarına uygun olarak tasarlanan GTX rozetinin kullanımı hakkında yorum yapmayı reddetti.

Autocar'ın ilk seri performans elektrikli modelinin ID 4. Rabe, ilk elektrikli performans otomobillerinin uzun süredir GTI fanlarından “farklı müşterilere” hitap edeceğini belirtti. ID 4 kullanmanın “mantıklı” olduğunu söyledi, çünkü dört tekerlekten çekiş ve ekstra güç sunan çift motorlu bir kurulumla sunulacakken, ID 3 kapağı sadece tek motorlu, arka tekerleği mevcut olacak -sürücü formu.

“Şu anda performans versiyonu için dört tekerlekten çekişe ihtiyacımız var,” dedi Rabe. “Kısa bir süre önce [ID 4 GTX için] bir bileşen test aracı kullandım; harika yanıt alırsınız ve harika sürüklemeler yapabilirsiniz. Kontrol etmek kolaydır ve tam olarak söylediklerinizi yapar.

ID 4 başlangıçta arkaya monte edilen bir elektrik motorundan 201 bhp ve 229 lb ft tork sunması beklenen bir arka tahrik güç aktarma organı ile başlayacak. Bunu, toplam çıkışını 302 bg ve 332 lb ft'ye çıkaran önden monteli bir motor ekleyen dört tekerlekten çekişli bir model izleyecek ve modelin en büyüğü bir dizi sunacak bir pil boyutu aralığı ile sunulacak yaklaşık 310 mil. Rabe, bir noktada "fantastik bir spor araba yapacağını" söyleyen bir ID 3 GTX üretmediğini ekarte etmedi.

Elektrikli arabaların yükselişiyle sıcak kapağın bir geleceğe sahip olup olmadığı sorulduğunda, Rabe şunları söyledi: "Elektrifikasyon ile kompakt sportif arabalar için başka olasılıklar göreceğiz. Kimlik ailesinde bazı sportif versiyonlar göreceğiz, ancak farklı yol." ID 4 SUV'yi, ID 5 rozetli bir coupe versiyonu izleyecek ve bu model aynı güç aktarma organını kullanarak sıcak bir GTX versiyonu kazanacak.

Volkswagen'in R bölümü şu anda yüksek performanslı elektrikli modeller üzerinde çalışıyor ve bunlardan ilki ID 3 R olacak şekilde ayarlandı. 2024'e kadar piyasaya sürülecek olan modelde, dört tekerlekten çekiş ve kapsamlı olarak yeniden işlenmiş motor ve batarya yer alacak sistemleri. Güç aktarma organları ve bataryalar, rekor kıran ID R tepe tırmanma makinesi ile öğrendiklerini kullanarak Volkswagen Motorsport'un yardımıyla geliştirilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Bugatti Chiron Pur Sport Fiyatları Cep Yakıyor

Bir araba ile ilgili olabilecek tüm kötü şeyler arasında, çamurluk bükücü belki de en iyi senaryo tipi bir kazadır. Çok pahalı bir Bugatti C...