20 Mart 2020 Cuma

İkinci el supercar kılavuzu: yarı fiyatına McLaren MP4-12C

McLaren'den daha egzotik bir otomobil üreticisi yok, en azından tüm dünyada satış için homolog olan ve binlerce yıllık satışları ölçülebilen modellerin modelleri arasında. McLaren SUV yapmıyor, 2 + 2 bile yapmıyor. Tüm yaptığı, şimdiye kadar yaptığı, karbonfiber monokokları olan orta motorlu süper arabalar. Ve neredeyse hepimiz için, bir tanesine sahip olma ihtimali imkansız bir rüya.

Yoksa öyle mi? Gazeteciler onlarca yıldır 'ilk Ferrari'm' hikayelerini yazıyor, şimdi McLaren sahiplik merdiveni artık bulutların arasından dokunma mesafesine tantal bir şekilde yaklaşıyor mu? Ve daha da önemlisi, şimdi bu alt basamağa ulaşmak ve kapmak için her günahı germek zorunda mısınız?

Yakın zamana kadar hayır demiştim. En uygun fiyatlı McLarens birincisi ve bu, tanıtımı zor olan ve McLaren'in satıştan sadece üç yıl sonra yeniden tasarlanması, yeniden mühendisliği, yeniden adlandırılması ve yeniden başlatılması gerektiğini hissettiği bir MP4-12C anlamına geliyor. 2011 yılında navigasyon olmadan piyasaya çıktı, birçok sahibin açamadığı kapılar ve İngiltere'nin en iyi sürücü arabasını bulma yıllık arayışımız sırasında onu siparişin yarısına kadar yerleştiren elleçleme ile.

Ancak zaman değişir ve fiyatlar düşer. Ve gerçek şu ki, bir zamanlar 168.500 £ 'a mal olan bir araba bugün bu miktarın yarısı için satın alınabiliyor. Dahası, şimdi ondan çok daha iyi bir cehennem. İngiltere'nin önde gelen bağımsız McLaren uzmanı Alastair Bols, “Otomobilin 2012'de sadece 592bhp'den 616bhp'ye güç katmakla kalmayıp sat-nav ve Bluetooth'u çalıştıran büyük bir yükseltmesi vardı, aynı zamanda müşteriler için ücretsiz olarak takıldı.

Yani bir araba o zamandan beri bir barakada saklanmadığı sürece, yükseltme yapmış olacak. ” Şimdi bahsettiğimiz, orta sınıf Lotus Evora'nın fiyatı olan 85.000 £ 'dan başlayan fiyatlarla yükseltilmiş, karbonfiber bir McLaren'e sahip olmak. Elbette cazip geliyor, ama ona vermelisin?

Kullandığım araba McLaren’in kendi volkan turuncu 12C Spider'ı ve mükemmel olduğu ve saatinde çok az mil olduğu için kesinlikle beş rakamlı bir fiyata satın alamazsınız. Ancak, sürüş biçiminde, herhangi bir sağlıklı 12C'nin sürüş şeklini tamamen temsil eder: bu çatı bile sıfır fark yaratır çünkü coupé'de bile otomobilin yapısının bir parçası değildir.

Geçen yılları hissedebiliyor musunuz? Genel olarak, evet, ama bu sadece kötü bir şey değil. Örneğin, sıkıcı olduğu için yeni olduğu ve Kore konsept otomobilininki gibi eleştirilen görünümler şaşırtıcı derecede iyi bir şekilde yıpranmıştı. Gözlerime göre artık düz görünmüyor, sadece ince - Volkan Turuncu boya bir yana - ve şeklinin o zamandan beri piyasaya sürülen daha dramatik tarzda süper ve hiper arabaların çoğundan daha zamansız bir özelliğe sahip olmasını bekliyorum.

İç mekan hala bir fırsat duygusu var. Aslında büyük analog devir sayacını ve kapının içindeki havalandırma kontrollerini çok seviyorum, McLaren’in sürücüsünün açıkça görebileceği bir araba tasarlama politikası, daha sonraki bir arabada olduğu kadar burada da kanıt olarak görülüyor.

Navigasyon saçmalık, ama muhtemelen bu dönemdeki bir Ferrari'den çok daha az değil. Düğmeye basın, kovun ve ne yapacağını görelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Bugatti Chiron Pur Sport Fiyatları Cep Yakıyor

Bir araba ile ilgili olabilecek tüm kötü şeyler arasında, çamurluk bükücü belki de en iyi senaryo tipi bir kazadır. Çok pahalı bir Bugatti C...