19 Ocak 2021 Salı

Porsche Tasarımı Olan Sürat Teknesi Göz Kamaştırdı

Porsche'yi kara tabanlı araçların güç merkezi olarak biliyoruz. Ancak Porsche Design'ın otomobillerle biraz daha az ilgisi var ve daha çok otomobil tasarım öğelerini otomobillerden başka herhangi bir şeye dahil etmekle ilgili.

Hepimiz Porsche Design'ı duymuşuzdur, özellikle de autoevolution'ın Porsche Ayı size arabalardan daha fazlasını getirdiğinden, nargile, hoparlör sistemlerine ve hatta kalemlere kadar. 

Sonuncusu hakkında pek emin değilim. Var olmadığından değil, ama Porsche'den esinlenen kalemler yapmanın amacını gerçekten göremiyorum. Parker, tek başına bir iş yapıyor gibi görünüyor.

Kalemler konusunda bu kadar yeter. Burada olmamızın sebebi kapak fotoğrafında gördüğünüz bu sürat teknesi tasarımı. 

Şimdiye kadar galeriye bakma şansınız olmadıysa, lütfen yapın, okumaya yardımcı olacaktır. Bu günlerde çok fazla okuma yapılmıyor.

Şimdi, gördüğünüz bu geminin arkasında Porsche Design yok. Porsche Design P'42 olarak adlandırılan büyüleyici yaratık. 

Skoda Design için bir dış tasarımcı olan Marek Weidlich'in yaratılmasıdır. 42 fit (12,8 m) uzunluğunda, gördüğümüz güzel çizgilere ve geometriye yer vermek için doğru miktarda alan getiriyor.

Bu kavramsal tasarımın derinliklerine ineceksek, bu görüntülerden başka bir şey olmadığını anlarız. Yapımında kullanılan malzeme ile ilgili herhangi bir detay verilmemiştir; güç veya motorla ilgili hiçbir ayrıntı da yoktur. Yani bu sadece görsel bir gösteri. 

Galeriye zaten bir göz atmış olsaydınız, gerçek Porsche Design'ın bir sonraki deniz taşıtları için bir işbirliği hakkında Bay Weidlich ile iletişime geçmesi gerektiğini kabul edebilirsiniz.

Geminin havadan görünümü bize keskin ancak daha yüksek hızlarda stabilite sağlamak için yanları ve karın altını genişleterek teknenin geri kalanına güzel bir şekilde karışan bir pruva gösteriyor. 

Arka kısım bile, pruva yüksek hızlarda kalkarken tekneyi sabit tutmak için düz ve geniştir.Pruvadan, ön camın gövde üzerinde sorunsuz bir şekilde hareket ettiğini ve yolcular için sorunsuz bir şekilde koruma sağladığını da görebiliyoruz. 

Yolculardan bahsetmişken, bu küçük güzelliğin pek çoğu için yeri yok. Basitçe söylemek gerekirse, sadece şanslı bir azınlık için. 

Bir sürücü, yolcu ve yaklaşık 3-4 misafir bu gümüş mermiye binebilir. Ancak yüksek hızlarda altınızda oluşabilecek çarpma ve çürükler konusunda endişelenmeyin. 

Tasarımcı dikişli deri koltuk kullanımını belirtmese de, Porsche Design başka hiçbir şey yapmadan çalışacaktır.

Direksiyonda, döşemelik olarak daha fazla deri işçiliğine sahip iki koltuk, muhtemelen titanyum görüyoruz. 

Aynı zamanda karbon fiberin panel olarak kullanılması ama aynı zamanda kıçta bulunan oturma yerini şekillendirmek için de görüyoruz. 

Bu oturma yerinden bahsetmişken, P'42'nin sahip olduğu güzel bir numara, arka koltukları şezlonga dönüştürme becerisidir. Bu, masayı oturma seviyesine indirerek yapılır.

Bu geminin iyileştirilebileceğini düşündüğüm tek yönü kıçtaki adımlar. Tüm bu çizgi ve geometri bölümü, teknenin geri kalanından biraz uzak görünüyor. 

Bununla birlikte, yanal görünüm sadece harika. Porsche Design çalışanları, buna bir göz atmanız gerekiyor.

Gerçekten öne çıkan bir başka Porsche özelliği de gösterge paneli. Yolcu ve pilot arasındaki merkezde smack dab, panelden çıkan klasik tarzda bir hız göstergesi görülürken, kalan tüm teşhisler pilotun önündeki ekranda gösteriliyor. 

Porsche'yi anımsatan yuvarlak bir direksiyon simidi de kontrol için kullanılıyor.Bu, masayı oturma seviyesine indirerek yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Bugatti Chiron Pur Sport Fiyatları Cep Yakıyor

Bir araba ile ilgili olabilecek tüm kötü şeyler arasında, çamurluk bükücü belki de en iyi senaryo tipi bir kazadır. Çok pahalı bir Bugatti C...